DIVING! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Margot - WaarBenJij.nu DIVING! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Margot - WaarBenJij.nu

DIVING!

Blijf op de hoogte en volg Margot

10 Februari 2013 | Thailand, Koh Tao

We zijn weer samen hoor. Zodra an door de exit kwam lopen was het eigenlijk alsof we de dag ervoor elkaar nog hadden gezien. Nadat we haar tas bij mijn hostel hadden gezet zijn we op de taxiboot gegaan zodat ze toch nog wat van Bangkok zag voor we weer door gingen. Hebben toen ergens wat gedronken en de vissen gevoerd. Na het eten gingen we dan naar de trein. Natuurlijk ging dat maar net goed. We zouden rond 3 uur aankomen. We waren wel wakker maar we hadden geen idee waar we waren. Vorige keer werden renske en ik gewaarschuwd maar nu niet. Na 3 kwartier zijn we echt rond gegaan om te zoeken naar iemand die ons kon zeggen waar we waren. Terwijl we op een station stilstonden ging de oudere man naast ons aan een paar mannen buiten vragen hoe en wat. Hij kon geen engels, kon zelfs niet onze letters lezen want eerst hield hij ons ticket op zn kop. Na het gesprek glimlachte hij en wees naar de kant waar ik dacht dat we vandaan kwamen. Of we zaten goed, of we waren er voorbij en dat vond hij grappig. Gelukkig was het het eerste en kwamen we rond 4 aan in Chumpon. Vervolgens bleek dat het bedrijf waarbij ik t ticket had gehaald pas om 1 uur smiddags naar koh tao te gaan. Gingen we dus echt niet doen. Ergens anders maar een ander ticket gekocht waardoor we gewoon om 7 uur konden vertrekken. Gelukkig kochten ze ons oude ticket over. Na 3 uur op de boot werden we opgepikt door Coral Grand. Ongeloofelijk mooi daar! Onze kamer is zeker ook erg tof. Grootste badkamer tot nu. Eind van de middag hadden we de introductie voor de duikcursus. En kregen gelijk huiswerk. Die avond waren we beide erg moe dus zijn vrij vroeg gaan slapen (na het huiswerk natuurlijk af te hebben) De volgende dag begon school om half 9. Na het theoretische deel gingen we na de lunch dan echt beginnen met het duiken zelf. De materialen moesten natuurlijk worden uitgelegd en meerdere keren alles in elkaar gezet en uit elkaar gehaald. Allerlei oefeningen in het water gedaan, heel tof! Die avond was het huiswerk wel ff een uitdaging maar met zn 2e lukte het. Maar goed ook want die volgende dag(gister) gingen we na de bespreking al het examen maken! Gelukkig hebbe we het allebei in 1 keer gehaald. Om 1 uur gingen we dan toch echt de zee in. Het was zo tof. Moesten ook nog meerdere oefeningen doen, maar het voelt zo vrij en het is fijn om steeds comfortabeler te worden met in het water zijn en met de materialen omgaan.We hadden ook geluk want zagen binngen 5 minuten een schildpad. De 2e duik gingen we naar de junkyard. Allerlei dingen die daar zijn gedropt zodat er vanalles op kan groeien. Er was een soort sportschool, een auto, speeltuin, schoollokaal etc. Geniaal. Vandaag moesten we om 5 voor 6afspreken voor onze laatste trip. Deden deze keer minder oefeningen en werden gefilmd. Vanavond krijgen we die te zien en kunnen de film kopen als ie tof is. Het duiken was weer heel tof. Zagen grotere vissen deze keer en een rog en allerlei gave dieren. Vanavond ook nog het laatste papierwerk regelen en dan hebben we toch echt onze open water Padi! En morgenochtend weer vroeg op voor onze eerste fundive als duikers. En gelijk kijken of we onze onderwatercameras kunnen gebruiken. Helaas zijn het one-time users dus ga ik ze niet op internet kunnen zetten.

Nu maar fotos voor jullie uploaden vanaf cambodia.

• 10 Februari 2013 - 09:51

Renske:

heel, heel tof! was het ook goed weer? blijven jullie nog een paar dagen op Koh Toa?
    ik ben jaloers!

duik er een voor mij!
    x.

• 10 Februari 2013 - 12:25

Delut:

Wauw! Super! Gefeliciteerd met jullie (onderwater) zwemdiploma! :)
    Enjoy the fun dive en de tijd met dat gekke mens :) :)