Common Sense - Reisverslag uit Coonabarabran, Australië van Margot - WaarBenJij.nu Common Sense - Reisverslag uit Coonabarabran, Australië van Margot - WaarBenJij.nu

Common Sense

Blijf op de hoogte en volg Margot

02 Maart 2013 | Australië, Coonabarabran

Deze week was geweldig!
Zondag werden we om half 11 opgehaald. Een dude kwam niet opdagen dus de groep bestond uiteindelijk uit 11 mensen. De rit in het busje zou 5 uur duren. Natuurlijk kregen we een platte band, maar we waren gelukkig vlak bij een tankstation. Vervolgens was er een ongeluk gebeurd en moesten we omrijden. Rond 6 waren we dan eindelijk op de farm. Daar leerden we Craig, de baas kennen, en Anika en Charlotte die voor hem werken. De eerste regel die we kregen was dat we niet 'mine' mochten zeggen. Zei je het dan moest je 10 pushups doen.
Maandagochtend moesten 4 mensen om 4 uur bij de weg klaar staan om te wachten op de buurman die hen zou ophalen en dan zouden ze hem moeten helpen zn koeien schoon te maken. Niemand kwam opdagen. Uiteindelijk bleek dit een van de eerste grappen van Craig te zijn als introductie van de Australische humor. Na het ontbijt zijn we de stad in gegaan. Hoed en werkschoenen gekocht en toen waren we klaar voor het werk. We begonnen met motorbikes en quads. Toen gingen we een ritje maken door de weilanden naar dam waar hij we rondjes over gingen rijden. Heel tof om te doen! Ging eigenlijk best wel goed. Verder leerden we wat knopen en gingen daar wedstrijden mee doen waar Craig zo veel mogelijk saboteerden. Elke dag moesten we op het eind van de dag een paar klusjes doen. De kippen binnenbrengen door een zag vol left-overs mee te nemen en ze te roepen, een paar kleine bomen water geven en de shitpit(jaja) leeg laten lopen.
Dinsdag mocht ik met een nog 3 meiden vroeg opstaan. Aangezien Charlotte meeging leek het ons deze keer geen grap. De mooiste zonsopgang tot nu toe gezien. En natuurlijk niet mijn camera mee... We moesten daar barst van de palen bij het hek afhalen met bijlen. Zodra de rest ook was aangekomen werden de paarden gehaald. We kregen vervolgens van elk paard hun hele persoonlijkhed en wanneer ze je eraf zouden gooien. Ik kreeg Qy(verstond kiwi, dus noem m maar zo). Als je aanwijzingen niet goed volgt of hem geen goeie instructies geeft gooit ie je er blijkbaar af. Hij was niet erg groot dus moest wel wat wennen aan zijn galop maar het is zo'n leuk beest! Was zo fijn om weer te rijden, ondanks dat ik erg in mijn benen merkte dat ik het al lang niet meer heb gedaan. Toen is een deel van de groep gaan rijden en ik mocht gezellig mee het bos in waar Craig 2 bomen neerhaalde waar we vervolgens de barst van af moesten halen met een crowbar. Craig vind het leuk om mensen te laten rennen. Hij liet een jongen, Gijs(rice), met een crowbar achter het busje aanrennen. Ik mocht er ook in springen elke keer als ik het hek open moest doen. Laten we het een uitdaging noemen. Ik kan er ook wel om lachen. Toen we teruggingen mochten we met zn 11e achterin de bus, half over de boomstammen uit het bos. Erg ongemakkelijk en voelde als een eeuwigheid. Toen we eindelijk terug waren zijn we de knopen gaan leren voor de wires die nodig zijn voor de hekken. We zijn ook met de schapen gaan werken. Een schaap moeten omgooien is me 1x gelukt, maar was niet snel genoeg om zn benen te pakken. Degene die er wel een te pakken kregen mochten er een tijd mee staan, de voorbenen en hoofd omhooghouden. Net zoals de andere avonden sluiten we de dag af met bier en games. Het is echt een gezellig groep. Deze avond moesten we ook al gaan bellen voor eventuele banen die al op het bord stonden. Na wat Dutch Courage zijn we omstebeurt gaan bellen. Mijn baan is niet heel erg op de farm, meer rond het huis en koken, maar was al gewaarschuwd dat dat het geval kan zijn. De man klonk erg aardig, wilt me vanalles laten zien en het zijn opzich maar weinig mensen dus koken is ook niet veel gedoe. Heb de baan ook gekregen/aangenomen.
Woensdag had Craig een begravenis dus zijn wij naar BlazeAid gebracht. Dit is een vrijwilligersgroep die op het moment bezig zijn met het herstellen van hekken etc die tijdens de brand 6 weken geleden zijn verwoest. Wij zijn toen hekken gaan neerhalen met nog wat andere mensen die ons allerlei dingen over het effect van een brand en vanalles over de bomen daar konden vertellen. Best wel fascinerend. De brand was 6 weken geleden en je zag nog veel zwart, maar bij veel bomen was de verbrande barst aan het afvallen en kwamen er al groene blaadjes aan de takken. Het was wel warm, maar een gezellige dag. De klus was niet erg moeiijk dus een beetje kletsen met elkaar.
Toen we terug bij het BlazeAid kwamen Craig, Anika en Charlotte en konden wij daar douchen. Heel lekker gegeten en toen met elkaar naar de pub gegaan. Een vrij gekke, grappige avond gehad.
Donderdag was het eindelijk mijn beurt om ook te gaan rijden. Eerst weer in rondjes voor degene die nog niet veel hebben gereden en toen is een deel ook op paarden gegaan en een paar op bikes en toen zijn we schapen gaan drijven, vervolgens een stier naar een ander weiland gebracht, Toen moest ik op een bike omdat een van de meiden het volgens haar niet kon. Baalde daar eigenlijk heel erg van, want was zo op Kiwi aan het genieten. Maar goed, hij is de baas. Dus nog meer schapen gedreven. Gelukkig liet hij me hierna wel weer op een paard gaan. Zat nu op Babs(iets van bad attitude boy), en toen nog langs de weg een stel koeien van de buren naar zijn plek gebracht. Had niet heel veel energie of kracht in mn benen nodig en Babs was ff iets groter en wilde graag snel gaan. Hij luisterde gelukkig wel goed maar hield me af en toe toch stiekem vast aan het zadel.
Na de lunch moesten we opeens vrij snel in een bak achter de auto springen. We zijn toen naar een windmolen gereden wat een waterpomp bleef te zijn. Hij ging vervolgens fotos maken van ons voor de molen, liet ons achterom kijken en rende toen naar de auto om ons achter hem aan te laten rennen en in de bak te springen. Een van de meiden verloor een schoen in de modder om optijd in de bak terecht te komen. Vervolgens gingen we naar de 2e pomp en onderweg naar de 3e moesten hekken opengedaan worden. Aangezien we al wisten dat hij zou wegrijden zodra het hek weer dicht was deden we een soort hoedje van de koning. Hoefde het gelukkig niet te doen. Heb me helemaal stuk gelachen tijdens deze rit.Wat later begon het te regenen dus zijn niet heel veel meer gaan doen. ZIjn wat gaan oefenen met onze messen en op targets gooien.
Vrijdagochtend regende het nog steeds dus mochten we wat langer blijven liggen. Heb die man nog nooit zo aardig gevonden. We hebben nog wat fencing geoefend, wat over onderhoud en gereedschap geleerd en mochten al vrij vroeg gaan lunchen. Zolang het regende hoefde we niets te doen. We hebben een uitgebreide lunch gemaakt en zijn toen Australia gaan kijken. Gelijk geleerd wat er waar in was en niet. Was echt een heerlijke middag die we eindigde met jaren 90 muziek. Het enige was dat door alle regen de weg was overstroomd en nu was er de kans dat wij op zaterdag niet weg konden gaan. Een van de jongens moest alleen die dag al weg, dus die moet nu op de farm blijven tot woensdag.
Als avondeten gingen we bbqen. Terwijl Craig het eten aan het klaarmaken was, moesten we omstebeurt met hem praten. Ik verwachten dat ik het oke had gedaan maar niet echt top ofzo. Hij was zo positief dat ik gewoon niet wist wat ik moest zeggenxD Craig kan best een zak zijn. Tijdens het werk is hij niet uit te staan, en savonds met games is hij zo gezellig en grappig. Nog nooit iemand ontmoet waar mijn mening zo vaak over veranderd. Dus dit positieve was een schok. Ik kreeg zelfs het 'awesome of the week suit' aan. Er was nog een sophisticated suit en dick of the day/week. Het was weer een goeie avond, maar rond 12 uur was ik op mn stoel in slaap aan het vallen dus ben maar gaan pitten.
Zaterdag mochten we gaan opruimen en toen was het toch echt tijd om te gaan. Haat afscheid nemen. Helemaal als je 6 intensieve dagen met elkaar hebt doorgebracht. Ik hoefde gelukkig niet alleen terug naar sydney te gaan. Charlotte haar tijd bij de farm was voorbij en ze mocht nu zelfs wat eerder weg. Dus gezellig samen gaan reizen. Morgenochtend vlieg ik naar Townsville waar ik met de bus naar Ingham ga waar ik vervolgens word opgehaald door de baas. Ben erg benieuwd! Hoop daar internet te hebben, maar als jullie 3 maanden niets horen dan is het dus omdat ik geen bereik heb. Ik ben nu in sydney, maar op de kaart heb ik de plek van de farm gezet.

  • 02 Maart 2013 - 18:40

    Hilde:

    leuk hoor margot om dit allemaal te lezen ........... doet mij toch wel erg aan de McClouds dochters denken....... die moesten ook altijd hekken repareren en molens. Ben ook heel benieuwd naar foto's :-) en hoop wel dat er internet daar is hoor want 3 maanden zonder bericht van jou :-( geniet ervan verder en tot .......... hilde

  • 02 Maart 2013 - 22:16

    Anne:

    hey chica! Je bent echt stoer ! Ik zie t helemaal voor me hoe je daar bezig bent ;) Superleuk. Succes in Ingham, hopeljik wordt het een hele gezellige baan!
    Liefs, Anne

  • 03 Maart 2013 - 09:56

    Mariet:

    Hoi Margot
    Klinkt goed allemaal! Heb even gekeken waar Ingham ligt, best een end vliegen weer .... Die Craig klinkt als een ware 'mindfucker', kan grappig zijn maar ook naar. Hoop dat je komende baas wat 'rustiger' is. En ook dat je niet alleen maar huishoudelijk werk hoeft te doen. Het is wél op een ranch? Nou, hoop van je te horen, radiostilte van 3 maanden is wel erg lang .... Groetjes Mariet

  • 30 Maart 2013 - 11:40

    Gera:

    hoi lieve Margot,
    Wat een bijzonder leven heb jij op dit moment! Mooi om te lezen, het klinkt allemaal erg stoer!
    Af en toe krijgen we van je moeder via whatsapp een waanzinnig mooie foto die jij gestuurd hebt.
    Wat een land!
    Goede tijd daar en pas goed op jezelf ;-))
    Gera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 12345

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 27 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: