Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Margot - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Margot - WaarBenJij.nu

Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Margot

19 December 2012 | Vietnam, Hanoi

Na een busreis van 6 uur en vervolgens 2 uur doen om vanaf de bus naar het hostel proberen te komen, waren we eindelijk in bangkok. Vrij snel daarna zijn we gaan meeten met de 2 jongens van phuket. Duurde ff voordat we elkaar gevonden hadden, maar hebben toen nog ff snel kunnen bijkletsen voor zij weer doorgingen naar Chiang Mai. De volgende dag zijn we overdag naar de hobbit gegaan(loved it!) en zijn we uiteindelijk gaan eten met een jongen uit kanchanaburi. Ook in het hostel zelf waren mensen die we nog kenden van de vorige keer dat we daar waren. Erg leuk om te horen wat mensen in die paar weken allemaal hebben gedaan en wat de volgende plannen zijn.

Na 3 uurtjes te hebben geslapen mochten we om 4 uur sochtends weer opstaan om naar het vliegveld te gaan want om 7 uur gingen we vliegen. We hadden al een jongen ontmoet die met precies dezelfde vlucht gaat, maar hij ging op het vliegveld 'slapen'. Alles inchecken heeft bijna net zolang geduurd als de vlucht zelf, die maar anderhalf uur duurde. Visum krijgen ging ook vrij soepel en aangezien wij niet hadden geboekt, gingen we gewoon met sander mee om te kijken of er bij zijn hostel niet toevallig plek was.
In de minibus werden we al aangesproken door de locals en zelfs al uitgenodigd om bij iemand eventueel te gaan eten. Het stukje dat we moesten lopen werden we ook al door mensen spontaan geholpen. Eerste indruk was dus goed, behalve het feit dat het een beetje regende en erg bewolkt was. De weersverwachting is ook niet echt geweldig voor de komende dagen, maar we hopen maar op het beste. Vanavond met de trein naar Sapa om daar een paar dagen door te brengden en om dan kerst iig in Hanoi te vieren.

• 19 December 2012 - 06:46

Ha Margot

Leuk om van je te lezen! Tinus en ik vroegen ons al af hoe lang het vliegen zou zijn, ik schatte zo'n 3 uur. Met incheck klopte dat dus aardig;-)
    Ik heb een googlemapprobleem: kan nergens een Sapa vinden in Vietnam. Weet je zeker dat jullie niet per ongeluk in Bulgarije zitten nu? Daar ligt nl. wél een Sapa. He, veeeeeeel plezier daar! Groetjes Mariet

• 19 December 2012 - 11:26

Hanneke:

Hoi nicht, wat is het toch leuk om wat van je reizen te lezen, echt tof dat je dat bij houdt!
    Kunnen we maandag de 24e met je skypen als wij met de familie bij je ouders zijn, kunnen we ff naar je zwaaien!? Als het uit komt met de tijd... Geniet maar lekker daar met elkaar, groet van Hanneke

• 19 December 2012 - 11:28

Margot Luttik :

haha het is echt sapa:)

Ja moet denk ik wel kunnen, even kijken wat mijn plannen dan zijn. Zal t er ff met mn ouders over hebben:)

• 19 December 2012 - 11:54

Rianne:

Margot!!

Wat ben ik jaloers! Het klinkt heel tof allemaal :D

Dikke knuffel Xx

• 19 December 2012 - 20:28

He Margot

Ff nieuwsgierig: waar en hoever ligt dat Sapa t.o.v. Hanoi?

• 19 December 2012 - 23:04

André:

Hoi Margot,

Ben stiekem toch wel jaloers, jij beleeft de trip van je leven en ik breng hele dagen door in mijn lesautootje.
    Ik vindt het wel heel erg leuk om je reis zo te volgen.

Heel veel plezier verder,

André

• 21 December 2012 - 19:50

Tijn:

Ik heb gisteren op school kerstmis gevierd en dat hebben we met kerstdiner gevierd en dat was heel leuk.

Doei! TIjn

• 22 December 2012 - 06:05

Margot Luttik :

He Tinus dat klinkt leuk! Heb je je helemaal vol gegeten? en heeft joepie het ook leuk gehad? Nu zeker lekker vakantie. Gaan jullie nog iets leuks doen?
    Sa Pa is 9 uur mede trein van Hanoi. We gaan vanavond alweer terug naar Hanoi en komen dan rond 4 uur sochtends aan. jeejj

• 22 December 2012 - 18:36

He Margot
    Dus jullie zitten nu weer in Hanoi. Mooie stad? Anders qua sfeer dan Bangkok? En jullie gaan daar dus Kerst vieren? In hoeveel graden Celsius? Hier is de winterse kou ook ver weg: truttig regenweer en dat schijnt voorlopig zo te blijven. Joep is nu met Alex logeerspulletjes halen, morgen gaan we met Alex erbij richting Tikibad, een grote Kerstvakantiewens van de mannetjes. Maandag nog werken en dan dinsdag alweer Kerst, bij de zus van René. Dinsdag naar Brabant naar mijn moeder, waar mijn broers en gezinnen ook komen. Groetjes Mariet

P.s.: Tinus vond het erg leuk dat je terugmailde naar hem.

• 25 December 2012 - 22:14

Hi Margot
    Heeeeele fijne Kerstdagen toegewenst van mij en alle mannen. Hoe is Kerst in Hanoi? Zeker behoorlijk anders dan anders. Warm en weinig naaldbomen zeker? Groetjes Mariet