Australiaaa - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margot - WaarBenJij.nu Australiaaa - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margot - WaarBenJij.nu

Australiaaa

Blijf op de hoogte en volg Margot

22 Februari 2013 | Australië, Sydney

Joaahh daar ben ik dan! EIndelijk in Australie.
De vlucht hierheen ging eigenlijk heel soepel, alleen de uren dat ik in taipei moest wachten waren wat zwaar aangezien ik maar 2 dollar had en dat was net genoeg voor wat drinken. Gelukkig kregen we toch nog in het vliegtuig eten om half 12 snachts.
De douane ging eigenlijk makkelijker dan ik had gedacht. Behalve dat mn paspoort niet werd gepakt door de scanner, kon ik gelijk doorlopen.
Ik dacht dat ik zou worden opgepikt, maar dat is uiteindelijk niet gebeurt. Ben gewoon rustig gaan eten en toen er nog steeds niemand was ben ik op internet maar gaan zoeken naar het hostel waar ik in zat en daar toen met de shuttlebus heen.
Wake Up is een behoorlijk groot hostel. Vergeleken met Azië natuurlijk vrij luxe en netjes allemaal(Kamers zelf zijn niet heel bijzonder). Het bizarre is alleen dat waar je in Azie, hoe onontwikkeld een land ook is, je bijna overal wel gratis wifi krijgt, en waar dat hier in Australië zowat niet te vinden is.
De prijzen waren ook echt een schok. Natuurlijk ben ik wel gewaarschuwd voor hoe duur het hier is, maar na Azie was ik nog steeds niet genoeg voorbereid. In Thailand kon ik pad thai voor 1 euro ofzo krijgen, hier was dat(zit ong in chinatown) 7! Maar goed er zijn ook veel goeie punten. De temperatuur is heel veel fijner hier. Een goeie 27 graden en niet zo benauwd als bangkok. Het is een stad maar voelt ook veel ruimer dan daar. De eerste avond kwam een meisje bij de kamer die, net als ik, net was aangekomen in Australie. Dus de volgende ochtend zijn we samen onze simkaarten gaan halen. Kregen de orietentatie met nog een andere jongen en hebben toen het grootste deel van de dag ons beziggehouden met officiele zaken die geregeld moesten worden.
Als eerste een bankrekening en krijgen daar volgende week ergens een creditcard bij. Vervolgens zijn we Medicare gaan regelen. Als je deze pas hebt krijg je sneller geld terug als je naar het ziekenhuis moet. Natuurlijk krijg je dat terug van je verzekering als je weer thuis bent, maar om nu een paar honderd euro kwijt te raken is toch wel wat hard als je midden in je reis zit. Helaas had ik niet de juiste eurodingiekaart (misschien sta ik er nog bij mn ouders op?) en kon m niet aanvragen. Nou zal ik bij de meeste ziekenhuizen, mocht ik er heen moeten, wel gratis behandeld worden. Of ik ga het gewoon niet nodig hebben.
Tegen de tijd dat dat geregeld was waren we al 4 uur bezig met wachten, zoeken naar de juiste gebouwen en dingen regelen, dus we waren het wel goed zat. Nog snel een breakdance optreden op straat bekeken en toen ben ik met het meisje teruggegaan en is die jongen naar het opera gebouw gegaan. Moet die ook nog steeds zien, maar had die avond afgesproken met een jongen uit Vietnam. Die avond met hem en Anna een drankje en een dansje gedaan in de bar onder mn hostel, sidebar. Erg gezellig, lekker gek gedaan ook, alleen was de dansvloer rond 12 uur al leeg dus zijn we toen ook maar gaan pitten want waren nog best wel moe.

Vandaag hebben Anna en ik de laatste dingen geregeld en zo maar eens op zoek naar eten.
Zondag ga ik beginnen met het ranchprogramme. Ben erg benieuwd. Hoop dat het goed gaat en dat ik snel kan gaan werken. Zo niet, dan haal ik gewoon mn RSA en ga ergens in een bar ofzo werken, lijkt me ook wel grappig.

Ik houd jullie op de hoogte;)

  • 22 Februari 2013 - 13:02

    Mariet:

    Heee Margot
    Mooi, je bent nu down under en vanaf zondag wordt je een officiele cowgirl, allemaal volgens plan. Mijn advies: gewoon geen ziekenhuis nodig gaan krijgen. Lukt je in Nederland toch ook aardig? 27 graden en niet klam lijkt mij persoonlijk 'heaven': hier is het mooi zonnig maar maar een graad of 7 dus terrasjes en T-shirts zijn nog lang niet in zicht. Hoop dat je ranchprogramma tof is. Je zult er vast wel meer 'paardenmeisjes' treffen, lijkt me. Nou, tot horens dan maar weer. Groetjes, Mariet

  • 22 Februari 2013 - 17:54

    Ilonka Hofstra:

    Leuk om alles zo te lezen wat je meemaakt en ook erg stoer hoor dat je dat zo allemaal even doet ,xxxxxxxxxxx

  • 22 Februari 2013 - 18:49

    Andre:

    Goodday Mate, put another shrimp on the barbie.

    Veel plezier in Australië

    André

  • 23 Februari 2013 - 07:59

    Jenny Van Binsbergen:

    Hoi Margot, Australië! Wow! You did it! Ik ben heel benieuwd hoe je het daar gaat vinden. Cowgirl, je maakt mega veel mee. Je ouders net uit de sneeuw terug en jij genieten van 27 graden! Take care cowgirl!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 12368

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 27 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: