Splitting Up - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Margot - WaarBenJij.nu Splitting Up - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Margot - WaarBenJij.nu

Splitting Up

Blijf op de hoogte en volg Margot

07 Januari 2013 | Vietnam, Mui Ne

Na een paar dagen in Hoi an waar we o.a. mega nat zijn geregend op de scooter, bijna kleding hebben besteld bij een tailor, en wat avonden gezellig een drankje hebben gedaan, zijn we met de trein naar Nha Trang gegaan om daar oud en nieuw te vieren. We kwamen daar de 31e aan en hadden gelukkig al geboekt aangezien veel mensen daar O&N gingen vieren. We zijn daar vrienden van Kevin tegen gekomen met wie we savonds hebben afgesproken. De kroeg waar we zaten was eerst lekker druk, met nog een drakenshow, maar voor 1en 2 uur was het bijna leeg, dus we zijn gewoon samen gaan aftellen en hebben sterretjes 'afgestoken'. Aangezien het strand 5 minuten bij ons vandaan ligt zijn we daar nog even heen gegaan en hebben de avond heel fijn afgesloten met pizza om 4 uur. De rest van de dagen beetje rondgelopen, lekker aan het strand gezeten etc.

De volgend stad was Ho Chi Minh City! Weer lekker met de nachttrein en het eerste beste hotel binnengelopen en een kamer gekregen. De volgende dag hebben we, na een heerlijk ontbijt geprobeerd met de scooter naar Ben Tre te rijden(grootste chaos aan scooters tot nu toe) en zijn natuurlijk verdwaalt. Maar het was een avontuur en we hebben de mensen in dat kleine dorpje waar praktisch niemand engels spreekt wat te lachen en te bespreken gegeven. De volgende dag was alweer onze laatste dag samen. Overdag nog wat met zn 2e gedaan en savonds gingen we naar de Golden Dragon Water Puppet Show. Er is muziek, gesprekken die wij niet verstaan en gekke poppen(mens en dier) die van alles meemaken in dat kleine beetje water. Zeker interessant en grappig.
Ik had heel keurig een kamer geboekt(na ma daarvoor te hebben wakker gebeld), maar zag later dat ik een mail had waarin ze zeiden dat in de tijd dat k bezig was met boeken, waren de resterende 5 bedden alsnog vol. Best wel erg balen aangezien een 'goedkoop' hotel in Mui ne wat minder makkelijk gaat. In Mui ne was ik door 2 meiden aangesproken en samen zijn we opzoek gegaan naar een kamer, maar ze wilde uiteindelijk toch niet met zn 3e op een kamer dus ik ben toen maar wat anders gaan doen. Zit nu in een kamer voor 4 personen in mn eentje. Best chill. Maar morgen toch maar naar een dorm, lekker goedkoop!
Hopelijk wordt het morgen lekkerder weer, droog zal al fijn zijn:) Lekker naar het strand gaan:)

• 07 Januari 2013 - 14:01

Monique:

Ha meis,

Goed om te horen dat het zo super gaat met jullie.
    Ben benieuwd hoe je het gaat vinden nu je alleen verder gaat?
    Ik vind het erg dapper van je dat je dit allemaal doet.
    Meis geniet ervan nu je dit moois magervaren

Liefs monique

• 07 Januari 2013 - 15:57

Mariet:

Heeee Margot
    Leuk om weer wat van je te lezen. Ik ben ook weer aan het proberen om je op de kaart te volgen maar Mui Ne is nergens te vinden, dat 'kleine dorpje' Ben Tre wél (lijkt op de kaart niet eens zo klein). Zijn jullie nu definitief 'uit elkaar' of is dat tijdelijk? Hier is vandaag de school weer begonnen, en ik vind het wel prima zo. Joep had een proefcito vandaag, die viel hem wel tegen, begreep ik. Volgende maand de 'echte' eindcito. We zullen zien. Hé Margot, ga ff boodschappen doen. Vertel je even in het kort je 'schema' voor de komende tijd? Daar ben ik wel benieuwd naar. Groetjes, Mariet

• 07 Januari 2013 - 17:08

Keshia:

Superleuk margot!!!
    ik zie dat je het lekker naar je zin hebt!
    Dankje dat je toch nog de tijd heb gehad om me te feliciteren! (K)
    terwijl wij hier wegkwijnen in de kou zit jij lekker in vietnam,,whhaaaaaaaaaaa jaloeerrrssssss
    Grapjee ik gun t je!
    Veel plezier nog en doe voorzichtig hee!!!
    Loveyouuuuuuuxxxxxx

• 07 Januari 2013 - 19:40

Aline:

Echt leuk om jouw reisavonturen zo te volgen. Geniet van alle mooie indrukken. Azie is zo prachtig! En natuurlijk beetje extra voorzichtig zijn nu je in je eentje je weg gaat vervolgen he?! Dikke knuffel Aline & een extra knuffeltje van Mika

• 08 Januari 2013 - 11:54

Arend Luttik:

margot ,je weet nu inmiddels wat een tropische bui betekend veel liefs oma nel en opa a

• 10 Januari 2013 - 17:56

Thea En Cees Van Vark:

Hoi Margot

Ben je nu alleen aan het trekken door Vietnam of ga je nu al Naar Australie.
    Doe je voorzichtig groetjes ook namens Cees