bereid je voor op een lang verhaal;) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Margot - WaarBenJij.nu bereid je voor op een lang verhaal;) - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Margot - WaarBenJij.nu

bereid je voor op een lang verhaal;)

Blijf op de hoogte en volg Margot

25 November 2012 | Thailand, Phuket

Dus het etentje van mn vorige blog was erg gezellig met hannah en martin, en later kwamen daar nog 2 schotten bij Lee en Robin. Was heel erg gezellig, lekker geklets enz en hebben toen met martin afgesproken om de volgende dag met hem naar Grand Palace te gaan.
Aangezien daar een strenge dresscode is hadden rens en ik lange broeken en dichte schoenen mee. Dus wij met de ferry van 15 baht(minder dan 50 cent) op weg. Martin ging daar een broek huren. Het paleis was wel echt tof om te zien en we hebben er ook anderhalf rondgewandeld, zo vaak mogelijk dingen binnen bekeken omdat daar tenminste een fan was aangezien het mega warm was met een lange broek.
savonds zijn we eerst opzoek gegaan naar eten, en vonden een foodcenter. Was in een soort magazijn met plastic stoelen maar t eten was top! daarna zijn we doorgegaan naar de skybar. Dat is echt ongeloofelijk! ook hier is een dresscode aangezien het best chiq is. Bij mn eerste blik op t uitzicht kon ik niet uit mn woorden komen zo mega mooi is dat! overal lichtjes, zelfs de boten op het water en je kan zo ver kijken!. Echt een aanrader om te doen.

De 23e zijn we begonnen met onze spullen naar de dorm naast ons te verhuizen aangezien we hadden bijgeboekt en dat kon alleen in de andere kamer. vervolgens een boottour gedaan. Die bootjes kunnen lekker snel dus dat was wel chill. Was opzich best chill. Daarna onze weg gevonden naar het treinstation om kaartjes te halen naar phuket.
Met Martin daarna weer naar t Foodcenter gegaan en nogmaals heerlijk gegeten terwijl we konden genieten van een thaise GTST.
Om 6 uur zijn we met een grote groep naar Chinatown gegaan. Wij 3 met florine, britney en Greg en Patrick. Ondanks dat eigenlijk alles dicht was zijn we beetje langs de kraampjes met eten gelopen en heeft de rest nog was droge noodles gegeten. Ik ben vervolgens met de jongens opzoek gegaan naar een club of een bar om wat te feesten. We reden daar met een taxi heen die expandables 2 op zn laptop draaide. We kwamen uit in een straat met een markt en muziek dat uit barren kwam. Hele leuke sfeer, heb er nog een toffe armbad gekocht voor 3 euro ofzo:) Uiteindelijk zijn we naar een club gegaan die tot 4 open was. Was heel gezellig en waren pas rond 6 uur thuis. Maarrrr dat maakt niet uit.

De 24e zijn we met de meiden(rens en ik , florine en britney) naar een weekendmarkt gegaan met 8000 kraampjes. Zijn we uiteindelijk niet heel lang geweest, meeste waren aardig moe. Dus hebben wat in het hostel gechilld tot wij moesten gaan lopen naar het treinstation. Natuurlijk ging het vlak voor we wegmoesten keihard plensen, dus we zijn lekker nat geregend:P

De nachttrein was eigenlijk best wel relaxed, ondanks de angst om uit t kleine bed vallen, maar we hebben dat ook weer overleefd. Vervolgens met de bus van Surat Thani naar Phuket gegaan om daarna nog s minst anderhalf uur te lopen op zoek naar het hostel dat we hadden geboekt. Uiteindelijk toch maar een tuktuk gepakt en toen waren we er wel snel. Dus zo maar s opfrissen en dan vanavond een beetje rustig aandoen en bijkomen.

• 25 November 2012 - 11:27

Mariët:

Heerlijk om van je te horen en je te zien via Skype!! Prachtige foto's op fb gezien, misschien kun je de mooiste hier ook op zetten? Niet iedereen heeft fb.(nog) ;-)
    Enjoy! Luv xx mama

• 25 November 2012 - 13:48

Margot:

Allang gedaan mamsiepamsie

• 25 November 2012 - 21:37

Hee Margot
    Leuk om zo uitgebreid van je te lezen. Ik zag dat het vanuit Bangkok nog ruim 800 km. is naar Phuket, dus zo'n nachttrein is dan wel tof natuurlijk. Bangkok beviel dus wel hè? Van daaruit vlieg je toch ook weer aan het eind van je reis? Van je vader begreep ik dat je van plan bent om in Australie een echte ranchegirl te gaan worden, dat wist ik niet. En hebben jullie in Azië nog specifieke plannen? Volgende land Vietnam, toch? Groetjes Mariet

• 26 November 2012 - 05:21

Margot Luttik :

Ja we gaan nog 2 x terug naar bangkok, voor we naar vietnam vliegen en voor ik naar Australië ga:) We willen nog Vietnam, Cambodja en Laos gaan doen in Azië.
    jaa dat is wel het plan inderdaad. Lijkt me echt leuk om op een ranch te werken:)

• 26 November 2012 - 07:29

Van tijn hoe lang blijf je daar in Phuket? Doei

• 26 November 2012 - 08:07

Margot Luttik :

He tinus! we gaan morgenavond heel laat weg, en gaan dan wat eilandjes bezoeken:)

• 26 November 2012 - 09:51

Hanneke Bos:

Hoi Margot! Wat gaaf om je belevenissen te lezen! Wat je allemaal al wel hebt gedaan in een korte tijd! Je bent nu al een week onderweg en wat heb je al veel gezien en beleeft...veel plezier met al je reizen en we genieten mee met je verhalen, errug leuk! groet van Hanneke

• 26 November 2012 - 12:19

Saskia:

Hoi Margot!
    wat een leuke verhalen, klinkt goed!! Heel leuk om zo van je te horen, geniet lekker verder, veel plezier in Phuket,groetjes Saskia xxx

• 27 November 2012 - 19:34

He Margot

Waar zit je nu? Ko Yao? Ko Yao Yai? Tsja, ik google-map ook maar een beetje in de rondte. ... Muggenbeten impressive! Al weer wat geslonken of er nog 30 bijgekregen? Gisteren toevallig bij de Thai gegeten in Utrecht, mmmmmm, echt superlekker eten is dat toch! En dat mag jij dan elke dag, bofferd. Of lokt de bruine boterham met kaas al af en toe? Lieve groetjes, Mariet

• 28 November 2012 - 03:24

Margot Luttik :

haha lekker he! Zitten nu op Koh Samui, zijn vanavond in Koh Phagnan. en gaan morgen waarschijnlijk door naar Ko Tau:) En hopen daar dan een paar dagen te blijven en beetje bij te komen.
    Nee niet echt veel bulten er meer bij gekregen dus dat is dan wel weer fijn.

• 28 November 2012 - 06:49

Mariet:

Oke dan, ik heb jullie gespot hoor, midden in de golf van Thailand! En betekent dat Koh dan zoiets als 'klein tropisch eiland met witte zandstranden en palmbomen, uitstekend geschikt voor Europese backpackers'? ;) groetjes Mariet

• 28 November 2012 - 21:25

Jenny :

Hoi Margot,

Wat een leuke foto's! Vooral die bulten op je been.., lijkt me geen feestje! ik lees dat ze er geen extra bulten bijgekomen zijn, gelukkig. Leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Jullie zijn al aardig aan het rondtrekken. De komende dagen een paar daagjes op 1 plek? veel plezier jullie! groet, Jen

• 29 November 2012 - 13:50

Mariët :

Ha Gootjuh!
    Wat een regen hebben jullie toch!
    Nog wel de maan gezien bij de full moon party? Vanaf zondagmiddag/ maandag gaat de zon komen, dus blijf nog even zou ik zeggen... :-) Xmama

• 29 November 2012 - 13:50

Mariët :

Ha Gootjuh!
    Wat een regen hebben jullie toch!