The Bridge over the Waterfalls - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Margot - WaarBenJij.nu The Bridge over the Waterfalls - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Margot - WaarBenJij.nu

The Bridge over the Waterfalls

Blijf op de hoogte en volg Margot

04 December 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Onze eerste dag in Kanchanaburi hebben we sochtends lekker rustig aan gedaan, aangezien we hier toch wel meer voor rust zijn. Rond 12 uur zijn we naar de Bridge over the River Kwae gaan lopen. Het viel me mee hoe druk het er was. We zijn er over heen gelopen. Ze waren er druk bezig met steigers bouwen voor een tribune aangezien er vanaf de 7e een week elke avond licht en geluidshows zijn. Verlangde er toch wel naar om mee te bouwen. Maar dat zal moeten wachten tot de zomer.
Op de terugweg over de brug liepen we langs een mannetje dat viool aan t spelen was en die begon toen 'i want your love' te zingen. Was best wel erg grappig.
Toen maar langs de kraampjes naar huis gewandeld en naar de War Cemetary gegaan waar ik op de missie was om een broer van een bewoner uit het Haltna Huis te vinden(beloofd is beloofd) maar toen ging het al dicht.

Gister zijn we heel vroeg opgestaan om met de bus van 8 uur naar het Erawan National Park te gaan en de 7 watervallen te bekijken. Het is een aardige klim omhoog naar t 7e level. Het was ongelooflijk mooi daar! Bij de eerste zijn we ook al gelijk gaan zwemmen. Heerlijk water, perfecte temperatuur. In het water zwemmen heel erg veel vissen. Van die visjes die ook in bakken zitten en dan aan je voeten eten. Alleen zijn ze hier niet alleen klein en schattig, maar dus ook ff wat groter. Heb het geprobeerd, maar het was niet echt mijn ding. Dus gewoon blijven bewegen in het water.

Bij een ander level heb je een waterval met 'slides'. Kan je dus van 2 rotsen afglijden. Heel erg leuk om te doen!
Het leuke is dat we toch steeds weer dezelfde mensen tegen kwamen, dus dat was ook erg gezellig.
We waren aardig moe tegen de tijd dat we bij de 7e en laatste aankwamen en zijn toen naar beneden gegaan om in de eerste nog een keertje te zwemmen voor we terug moesten.
Je kan hier ook met een Tour heen, maar die doen dit in 2 uur. Wij hebben onze tijd genomen en zijn toch wel bijna 6 uur onderweg geweest. Heerlijk!
Ik zet er zo ook een aantal fotos op, want die vertellen dit zoveel beter dan ik zou kunnen.

Net nog een keer naar de begraafplaats geweest. Het is zo'n bijzondere plek. Op de amerikaanse en australische graven staan ook teksten die je echt een brok in je keel geven.
En ik heb het graf gevonden! Heb er dus ook maar een bloemetje bij gelegd. Heel bizar en bijzonder.

Morgen gaan we alweer terug naar Bangkok om dan door te gaan naar Chiang mai. Is het gedaan met de rust. Morgen zal het sowieso wel chaos zijn want de koning is jarig(jaja op sinterklaasavond!) Dus dat word vast een feestje.

  • 04 December 2012 - 11:21

    Mariët :

    Mooiiii! Leuk om jullie belevenissen te lezen. X

  • 05 December 2012 - 06:50

    Mariet:

    Hee Margot

    Wat een mooi verhaal, die watervallen lijken me ook wel wat! Goed dat jullie de tijd hebben genomen. Dus geen poezelige voetjes voor jou, tsja, ik weet niet hoe ik kbagende vissen aan m'n voeten zou ervaren. En heel bijzonder, van dat graf. Ik vroeg me tijdens het lezen af of je nog een 2e keer zou gaan en jawel! Good for you! Dat zal die bewoner uit het Haltnahuis goed doen, denk ik. Zo vaak zal het graf daar niet bezocht worden ..... Plannen voor Chiang mai, oké ik ga maar weer een potje google mappen. Nu snel naar Rotterdam. Groetjes, Mariet

  • 05 December 2012 - 19:33

    Mariet:

    Ik mis je groetjes tijn xxx

    Oké Margot, dat was dus Tijn (gaap), die je voor de 3e mail mist. Lief maar enigszins voorspelbaar. Minder voorspelbaar: de bel ging heeeeel lang over en er stonden cadeautjes voor de deur. Fotolijstjes met foto's van de kids en jou. Zit jij daar soms achter meissie?! Of je vader/moeder? Enfin, de foto's in legolijstjes staan nu bij de kids op de kamer, de andere komt mooi op mijn bureau in Rotterdam. Leuke verrassing, joh! We misten al je kloppen en aanbellen, maar dat is nu mooi in orde gekomen. Superlief! Hoe istie daar? Wanneer ga je naar Chiang mai? Groetjes Mariet

  • 05 December 2012 - 19:46

    Gera Bakker:

    hoi lieve nicht!
    Goed te lezen dat het goed met je gaat en dat jullie je prima vermaken!
    Hoe gaat het met eten? lekker Thais geprobeerd? Of is het snacken bij de mac?
    En ken je al een paar woordjes Thais?
    Veel plezier nog daar!!!
    Wij vieren Hollands Sinterklaas met surprises, chocoladeletters en gedichten en zo, je kent het wel, van vroeger ;-)).
    Vandaag viel de eerste sneeuw van de winter en er gaat nog meer komen.
    Groetjes hoor!!!
    Gera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margot

Actief sinds 28 Okt. 2012
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 12380

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 27 Juni 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: